8. listopadu 2015

T-Můj směr

Nadchla jsem se pro minimalismus. obdivuju na stylu jeho přehlednost a dbání na kvalitu.

Staré moudro zní: Nejsme dost bohatí na to, aby jsme si kupovali levné věci. 

Uvědomila jsem si, že nadměrná závislost k některým předmětům vede k tomu, že trávím víc času s věcmi než s lidmi a cítím se potom příliš materialistická, což pro mě není dobrý pocit.

Co musím na začátek udělat:
- protřídit šatník
- ujasnit si kosmetiku
- zbavit se neúčelných předmětů a vlastně všeho, co mi jakkoli nevyhovuje

Vím, že stoprocentní minimalista nebudu. nejsou mi sympatická rozhodnutí ze dne na den. Chci, aby vše vyplynulo časem. Musím si udat směr, ale nemyslím si, že je dobré slepě kopírovat jiné lidi díky své náhlé pohnutce. Ráda se však minimalismem inspiruji a začlením ho do svého bytí. Přijde mi velmi důležitě zjistit, co
opravdu k životu potřebuju a to držet jen v právě potřebném množství ( v mém případě nikoli minimálním množství, ale pro začátek radši použiju přesnějšího slova- potřebném).

Kde jsem nápad vlastně vzala?
Vždycky jsem tuto tendenci měla, takže směr není pro mě zcela nový. Ale velmi ho ve mě podpořila kniha Madame Chic!, které mi mluví z duše. Dále jsem začala sledovat například youtuberku LightbyCoco. Je mi velmi sympatická...

Před jakou dobou jsem se do věci pustila?
Trvá to již měsíc (fáze, kdy si opravdu říkám, že jdu podle minimalismu), což není příliš dlouhá doba, avšak už pevně vím, že budu pokračovat.

Co to se mnou dělá?
Bude to znít asi komicky, ale mám mnohem lepší náladu. 
Například:
-Přestala jsem používat diář a vše si píšu do mobilu. Mám o věc míň= o starost míň. Už nemusím hlídat, jestli mám sešit stále u sebe ( navíc ještě všechny ty fixy a lístečky, které jsem do něj používala a všude nosila) a taky nemusím trávit čas nekonečným listováním v něm.
-Týden jsem zkoušela 10 pieces closet. Jsem nadšená. Ikdyž jsem o věci přesvědčená nebyla, 10 kusů oblečení opravdu stačí. Bylo velmi ulehčující jít ráno ke skříni a vědět přesně, co na sebe. Sice si nezmenšuju šatník přesně na 10 věcí, ale rozhodně mě týdenní zkušenost ovlivnila v rozhodování, jaké oblečení chci mít. 


Došla jsem k závěru, že když mám vše uklizené, je to jasnější a já jsem spokojenější. Menší množství věcí mi dává volnost.

T-Vittorie

P.S. Rozhodně tento článek o minimalismu není poslední. Bude jím protkáno odteď vše kolem mě.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budeme rádi, když napíšeš!